Deze update bevat vijf toevoegingen met heel veel nieuwe mogelijkheden voor huidige en toekomstige Warhawk-spelers. Ik vertel je eerst iets over de twee nieuwe soldatenvoorwerpen.

Text in screenshot:
New Troop Equipment -> Nieuwesoldatenuitrusting
Bio-field Generator -> Biogenerator
Mechanic's Field Wrench -> Moersleutel
Tot nu toe is Warhawk al meer dan 7,3 miljoen uur gespeeld en zijn er ruim 206 miljoen kills gescoord. We hebben al die gevechten goed in de gaten gehouden om te ontdekken hoe we de gameplay en de algemene 'gevechtseconomie' verder konden verbeteren. Onze bevindingen: we moesten teamwork stimuleren, de levensduur van soldaten verlengen en de alom geliefde flexibele en snelle gameplay van Warhawk verder uitbreiden. Daarom hebben we twee nieuwe soldatenvoorwerpen bedacht.

Dit wordt een lang bericht, want ik wil jullie alles vertellen over de nieuwe uitrusting. Ik zou er vele pagina's mee kunnen vullen, maar ik hou het voorlopig bij een kort overzicht. Misschien vertel ik wat meer in antwoord op jullie reacties. Jullie weten toch hoe graag ik op reacties reageer? :-)

1. Moersleutel:
Het spreekt voor zich dat je dit gereedschap gebruikt om voertuigen te repareren. Je hanteert de moersleutel op dezelfde manier als het gevechtsmes. Loop gewoon naar (of op) een eigen voertuig en sla erop. De reparatie verloopt razendsnel, dus het is erg effectief tijdens een gevecht. Je kunt er ook mee aanvallen: niet alleen zijn soldaten na één klap dood, je kunt er ook vijandelijke voertuigen mee beschadigen.

2. Biogenerator:
Pak de biogenerator op en plaats 'm net als een omgevingsmijn. Hij kleeft aan muren, plafonds... eigenlijk aan alles, dus ook aan voertuigen. Als een bondgenoot binnen het bereik staat, wordt zijn gezondheid snel geregenereerd. Andersom werkt het ook: als een vijand binnen het bereik van de biowolk komt (ja, die wolken hebben verschillende kleuren), loopt hij schade op. Hun longen knisperen als verse patat….mmmmm... patat. Wat je noemt een vette tactiek.

Deze nieuwe uitrusting brengt het leven van een soldaat meer in balans. We zijn benieuwd hoe de gevechten veranderen nadat we deze patch hebben uitgebracht.